Dins el disseny gràfic publicitari, la relació que es pot establir entre colors, forma un conjunt gràfic que impacta al públic de diferent forma. En el cas que ens ocupa, tenim per una banda el cartell del SOC (Oficina d'ocupació de Catalunya) amb els colors blau i verd de sobres coneguts; i per l'altra banda, tenim un cartell publicitari del dia del pare d'un establiment d'una localitat catalana, on utilitzen els mateixos colors.
L'impacte visual és evident!
Podem trobar-nos davant un cartell publicitari amb intenció de captar al públic, a partir dels colors utilitzats que ens recorda a l'oficina d'ocupació?
En els temps de crispació social, i amb un alt índex d'atur, aquests colors poden provocar-nos certes sensacions? Valoreu-ho detingudament.
Christian Mòdol Garriga
Pèrit Grafòleg, Grafoanalista i Docent.
Si, jo crec que els colors tenen una importància afegida en quan a publicitat i a valors tan actuals com la propia crisi... Fins hi tot crec que no m'equivoco si dic que hi han estudis d'èxit en convinacions de colors en campanyes publicitaries.
ResponderEliminarDoncs sí Alex, tens tota la raó. Els colors es poden combinar de forma diversa i amb un impacte visual que pot ser diferent entre les persones. En l'exemple que us mostro, l'impacte visual suposo que és el mateix a qualsevol persona (sobretot pels colors del cartell del SOC).
ResponderEliminarMoltes gràcies Alex per les teves paraules.